The Influence of British Directors on the Fundación Siglo de Oro and its Productions of Early Modern Drama, 2007-2021
Abstract
Keywords
References
ALONSO, José Luis. 1991. Teatro de cada día, Madrid: Publicaciones de la ADE.
ARIAS, Ernesto. 2022. Personal e-mail, 13 March.
BRAVO, Julio. 2021. “Lope de Vega a la inglesa”. ABC, 09 April, Online: https://www.abc.es/cultura/teatros/abci-lope-vega-inglesa-202104090046_noticia.html [Accessed 02/09/2021].
BREDEN, Simon. 2014. The Creative Process of Els Joglars and Teatro de la Abadía, Woodbridge: Tamesis.
BREDEN, Simon. 2017. Doctor Faustus de Christopher Marlowe: creación, traducción y escena. Madrid: Guillermo Escolar.
BREDEN, Simon. 2021. “Entrevista a Rodrigo Arribas, presidente de la Fundación Siglo de Oro”. Acotaciones, Julio-Diciembre: 369-380.
COMPAÑÍA RAKATÁ. 2009a. “‘Fuente Ovejuna’. Trabajo de verso”. Unpublished report summarising verse workshop with Laurence Boswell.
COMPAÑÍA RAKATÁ. 2009b. “La palabra sin castigo. Will Keen, Noviembre 2009”. Unpublished report summarising actor training workshop with Will Keen.
DÍAZ SANDE, José Ramón. 2010. “Fuenteovejuna. Un clásico del Siglo XXI”. Madrid Teatro 6 February, Online: http://www.madridteatro.net/index.php?option=com_content&view=article&id=87:fuenteovejuna-entrevista&catid=76:entrevistas&Itemid=33 [Accessed 11/03/2022].
DÍEZ BORQUE, José María. 2002. Los espectáculos del teatro y de la fiesta en el Siglo de Oro, Madrid: Laberinto.
FISCHER, Susan L. 2009. Reading Performance: Spanish Golden Age Theatre and Shakespeare on the Modern Stage. Woodbridge: Tamesis.
FUNDACIÓN SIGLO DE ORO. 2021. “Dossier: El perro del hortelano”. Online: https://www.fundacionsiglodeoro.org/wp-content/uploads/2021/04/Dossier-El-perro-del-hortelano.pdf [Accessed 17/08/2021].
HALL, Peter. Shakespeare’s Advice to the Players. London: Bloomsbury Academic.
HARO TECGLEN, Eduardo. 1986. “Un Calderón confundido y disperso”. El País, 25 October, Online, https://elpais.com/diario/1986/10/25/cultura/530578806_850215.html [Accessed: 16/02/2022].
J.B. 2007. “Cuando hay verdad, no cuesta nada hablar en verso”. ABC, 27 September, Online, https://www.abc.es/cultura/teatros/abci-cuando-verdad-no-cuesta-nada-hablar-verso-200709270300-164986250796_noticia.html [Accessed 11/03/2022].
JEFFS, Kathleen. 2018. Staging the Spanish Golden Age: Translation and Performance. Oxford: OUP. https://doi.org/10.1093/oso/9780198819349.001.0001
LOSÁNEZ, Raúl. 2021. “El perro del hortelano”: Lope se viste de Shakespeare”. La Razón, 07 April, Online, https://www.larazon.es/cultura/20210408/l3ildoyhfrdaln54lmurehjuqm.html [Accessed 02/09/2021].
LOWEN, Tirzah. 1990. Peter Hall Directs Antony & Cleopatra. London: Methuen.
MARSILLACH, Adolfo. 2003. Un Teatro Necesario. Madrid: Publicaciones de la ADE.
RACZ, G.J. (Trans.) & Fuchs, B. (Ed.). 2018. The Golden Age of Spanish Drama. USA: W.W. Norton.
RUANO DE LA HAZA, José María. 2000. La puesta en escena en los teatros comerciales del Siglo de Oro. Madrid: Castalia.
RUSSELL BROWN, John, ed. 2008. The Routledge Companion to Director’s Shakespeare, Oxon: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203932520
SCHECHNER, Richard. 2013. “What is Performance Studies?”. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities 5(2): 2-11.
VALLEJO, Javier. 2021. “Dromgoole no da en la Diana de Lope”, El País, 10 April, Online: https://elpais.com/babelia/2021-04-10/dromgoole-no-da-en-la-diana-de-lope.html [Accessed 02/09/2021].
VELEZ-SAINZ, Julio. At press. Clásicos subversivos / Clásicos subvertidos: Apropiación y vigencia del teatro áureo (1881-2021). Kassel: Reichenberger.
WHEELER, Duncan. 2012. Golden Age Drama in Contemporary Spain: The comedia on page, stage and screen. Cardiff: University of Wales Press.
DOI: https://doi.org/10.14198/raei.2022.37.02
Copyright (c) 2022 Simon Breden

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.